Alla inlägg den 17 maj 2008

Av Maximilia - 17 maj 2008 23:44


Jag har spenderat 3 konferensdagar i Berlin. När jag berättade för en kompis att vi skulle åka, blev han eld & lågor - Berlin är underbart i maj!


Och det var det! Men eftersom jag var en del av organisationsteamet, blev det inte många timmar utomhus. De övre bilderna är från TV-tornet, där vi hade middag en kväll. Restaurangen rörde sig runt på en timme och erbjöd en otrolig utsikt över hela Berlin. 


På vägen dit hade vi en guide som hade mycket att säga om varje hus och gata vi passerade. Mycket handlade om Hitler och hans organisation naturligtvis, och gav en något besk smak i munnen. Det visade sig också att judiska affärer har polisskydd utanför - alltid. Döden & sjuka ideal vill man egentligen inte tänka på när man ska ut och roa sig. Men det var ändå kul att få se stora delar av Berlin på 45 min!


De nedre bilderna är från vårt femstjärniga hotell på paradgatan Ku'damm. Jag hade schysst utsikt och såg både ett H&M och klassiska kafét Kranzler. Nuförtiden har det tydligen förlorat sin forna glans och kallas nu i Berlinermun för Kafé smulan (typ crumbles fast på tyska...) och hänvisar till de små smulor man får på tallriken... :)


Och konferensen? Jodå, vi slet och förbannade allt&alla bakom kulisserna, visade en i princip fläckfri fasad utåt och fick toppbetyg av deltagarna! Så som det brukar vara på konferenser antar jag! :D


Skapa flashcards