Direktlänk till inlägg 24 juni 2008

Tisdagstema: Förvaring

Av Maximilia - 24 juni 2008 22:48


Inga skarpa, läckra bilder direkt. Sorry.


På bilden:

Vackert hörnskåp som säkert är 100 år gammalt. Arvegods från min mormors systers mans mamma.

Superman plåtmatlåda som Jesper hade när han gick i skolan på Taiwan på 80-talet.

Klassisk spargris som Maximilia fick i doppresent av Anna & David.

Liten kista från 1945, namnad Ellry som var min mormors systers man. Hon hette Helmy.

En klassisk Höganäs kruka. Arvegods, kanske också från mormors syster Helmy.


Alltså mycket från min mormors syster Helmy och hennes man Ellry. Har inte tänkt på det innan. Helmy & Ellry. :)


'F'örvaring har alltid varit en stor grej för mig. Jag har sparat på åtskilliga skokartonger som jag klätt in i fint papper eller tyg. Jag har en djup, naiv tro på att rätt förvaring kommer lösa alla mina problem och underlätta min vardag. Just nu trånar vi efter bokhyllor till alla böcker som står i påsar i källaren.


Tidigare har jag också bloggat om förvaring så klart...

Vår underbara byrå i sovrummet, ett skåp som jag drömde om, men som visade sig vara lite skrangligt i verkligheten och mitt gigantiska linneskåp som är fullt av tyger.

 
 
Anna

Anna

28 juni 2008 01:37

Oj,där kom vi med på ett hörn =)
Kul att se att Kikiränderna hittat till bakgrunden =)

http://hallakulle.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maximilia - 18 juli 2008 20:23

Från början...Min första hemsida skapade jag för över 10 år sedan. Den har funnits i många olika varianter - om Jesper och mig, vårt bröllop, vårt barn och vårt hus. Jag köpte en egen .se-domän och jag tyckte det var kul att lägga upp bilder för att ...

Av Maximilia - 15 juli 2008 01:10

När man har flyttat till en ny kust har man mycket att upptäcka.   En av punkterna på saker-att-göra-inder-sommaren-listan är att besöka byar i närheten, och det har vi gjort idag . I Västra Ströö finns en butik för sakletare. Och här fanns det grej...

Av Maximilia - 14 juli 2008 00:16

Härromdagen såg vi några gubbar på ängen utanför vårt hus som kollade, pekade, pratade och tydligen planerade något. Vi blev något nervösa, eftersom det byggs hejvilt i kommunen. Jesper tvingades ut för att hämta posten och helt apropå ställa en disk...

Av Maximilia - 12 juli 2008 10:47

Vi har fått en ny sambo. Han är praktisk och tillfredställer en hel del av våra behov i gästrummet. Jag trodde aldrig att jag skulle låta honom flytta in i  mitt liv, men nu när jag har honom är jag nöjd. Dessutom var han både lätt och billig.   Bil...

Av Maximilia - 10 juli 2008 23:49

När man är i Köpenhamn kan man alltid följa Ströget ner från tågstationen till Nyhamn. Eller går man kringelikrokar på alla bakgator. Vi gick alla bakgator vi kunde hitta.    Rosodlingar på väggen på bakgatorna, och färgglada byggnader i Nyhamn.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards