Direktlänk till inlägg 28 juni 2008

Sjuk start på semestern...

Av Maximilia - 28 juni 2008 21:38

Jespers - Kåvepenin, Tramadol, Stesolid & Panodil

Min - Diklofenak & Ipren


Jag delar oftast inte med mig av mina vardagshändelser, men jag måste bara berätta om min första semesterkväll...


Klev av tåget fredag kväll halv sju. Äntligen välbehövlig semester! Spanar efter bilen och ser Jesper lyfta ut Maximilia, kanske är de på väg för att möta mig? Går under spåren och ser dem på gräsmattan vid parkeringen. Aha, Mia har kissat. När jag kommer närmre undrar jag lite vad som händer, varför leker de på gräset? Då hör jag Jespers rop - Min rygg gick, min rygg gick! Jag fattar fortfarande inget. Maximilia står helt lugn och tittar på honom, där han står på alla fyra.  


Plötsligt går det in. Han kan inte resa på sig! Jag får upp honom så han lutar sig mot ett räcke. Och där står han och grymtar, håller andan och stönar. Stressad ringer jag efter ambulans, som efter lite bekymmer får in honom i bilen. Hela tiden pratar jag lugnt med Mia - det är ingen fara, titta vilken fin gul ambulans.... 


Vi åkte hem, och jag försökte vara som vanligt och äta av all den goda maten som Jesper och Mia hade förberett för oss. Så kommer ett SMS att Jesper väntar och vi susar till Lasarettet och jag är tacksam för alla skyltar som leder oss rätt.  


Han ligger på en brits bakom ett gult skynke på akuten och Maximilia är nyfiken på allt. Hon vill se ordentligt när sköterskan sätter en nål i armen och sprutar in medicin. Och hon undrar över uppståndelsen när sköterskor diskuterar färger och storlekar sina nya crocs... 


Efter mycket droger fick vi ut honom i rullstol och tryckte in honom i bilen. Maximilia slocknade direkt och såg inte hur jag baxade in honom i soffan. Soffan var redan bäddad eftersom samma man redan legat där och kurerat sin halsfluss... 


Så... började min efterlängtade tre-veckors semester. Ovanpåallt, så har jag försökt hålla min stressade onda rygg i styr med Diklofenak hela veckan.


Suck.


För att göra denna historia lite mer underhållande bjuder jag på en automatisk översättning med WorldLingo..


Strode of the procession Friday evening half seven. At last välbehövlig vacation! Searchs after the car and sees Jesper to lift out Maximilia, perhaps is the on road in order to meet me? Goes during the tracks and sees them on the lawn the wide parking. Ah, Mia has peed. When I come closer wonders I little what that hands, why plays the on the grass? Then, I consult Jespers calls - my spine went, my spine went! I take still nothing. Maximilia stands entirely there and looks on him, where he stands on all four. 


Sudden makeacommitmentto it. He cannot travel on himself! I get up him so he lyes itself against one räcke. And where stands he and cruel takes, breath holds and stönar. Stressed dials I after ambulance, that after little worry sheep in him in the car. All the time, I speak lugnt with Mia - it is no danger, look which delicate yellow ambulance…


We went home, and I tried product that common and to eat of all the good food that Jesper and Mia had prepared for us. So, a SMS comes that Jesper waits and we murmur to the hospital and I is grateful for all signs that lead ourselves correct. 


He lies on a bunk behind a yellow skynke on the emergency ward and Maximilia is curious on everything. She wants to see conscientiously when the nurse sets a stylus in the arm and spurts in medicine. And she wonders over uppståndelsen when nurses discuss colours and sizes their new crocs…


After a lot of drugs, we got out him in wheelchair and printed in him in the car. Maximilia extinct direct and did not see how I budged in him in the sofa. The sofa was already bädda since same man already lain there and kurerat itself halsfluss… 


Sow… begun my longed-for three weeks' vacation. Ovanpåallt, sow has I tried to amuse my stressed evil spine governs with Diklofenak the entire week.  


Sigh.


:D

 
 
Anna

Anna

29 juni 2008 00:46

Oj vilken start. Krya på er! Stor kram!

http://hallakulle.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Morbroren

29 juni 2008 02:10

Ajajaj, hoppas ni inte missar mitt kalas! :(
Bara att trycka i lite starka piller i pappan o komma.. hehe

 
Ingen bild

Jill

29 juni 2008 12:23

Stackars er!!! Vilken "kanonstart" på semestern... Vi kan ju ta varann i hand, för jag har luftrörsinfektion och går också på piller *S*
Ser fram emmot besök om 2 helger och då hoppas jag ni piggat på er. Du och Pernilla är hjärtligt välkomna till mig och Malin då :) Kram och hälsa!

 
Jessica

Jessica

29 juni 2008 16:03

Hahahahahaha "He cannot travel on himself!"

Hoppas ni blir bättre i ett kick och att semestern blir uuunderbar!

http://vardag.bilddagboken.se

 
Ingen bild

Cia

29 juni 2008 18:39

Stackars er, är det lite bättre idag? Idag hade jag en patient... fniss, skojar bara, sköt om er. Linda kommer ju ner v 38, bli friska till dess så att vi kan njuta av lite egentid... Kram

 
Ingen bild

Malin

29 juni 2008 22:25

Men jissus, vilken start! Jag hoppas verkligen ni kommer rätt och det snart, semestern ska man njuta av! Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maximilia - 18 juli 2008 20:23

Från början...Min första hemsida skapade jag för över 10 år sedan. Den har funnits i många olika varianter - om Jesper och mig, vårt bröllop, vårt barn och vårt hus. Jag köpte en egen .se-domän och jag tyckte det var kul att lägga upp bilder för att ...

Av Maximilia - 15 juli 2008 01:10

När man har flyttat till en ny kust har man mycket att upptäcka.   En av punkterna på saker-att-göra-inder-sommaren-listan är att besöka byar i närheten, och det har vi gjort idag . I Västra Ströö finns en butik för sakletare. Och här fanns det grej...

Av Maximilia - 14 juli 2008 00:16

Härromdagen såg vi några gubbar på ängen utanför vårt hus som kollade, pekade, pratade och tydligen planerade något. Vi blev något nervösa, eftersom det byggs hejvilt i kommunen. Jesper tvingades ut för att hämta posten och helt apropå ställa en disk...

Av Maximilia - 12 juli 2008 10:47

Vi har fått en ny sambo. Han är praktisk och tillfredställer en hel del av våra behov i gästrummet. Jag trodde aldrig att jag skulle låta honom flytta in i  mitt liv, men nu när jag har honom är jag nöjd. Dessutom var han både lätt och billig.   Bil...

Av Maximilia - 10 juli 2008 23:49

När man är i Köpenhamn kan man alltid följa Ströget ner från tågstationen till Nyhamn. Eller går man kringelikrokar på alla bakgator. Vi gick alla bakgator vi kunde hitta.    Rosodlingar på väggen på bakgatorna, och färgglada byggnader i Nyhamn.   ...

Skapa flashcards