Alla inlägg den 15 juli 2008

Av Maximilia - 15 juli 2008 01:10

När man har flyttat till en ny kust har man mycket att upptäcka.


En av punkterna på saker-att-göra-inder-sommaren-listan är att besöka byar i närheten, och det har vi gjort idag . I Västra Ströö finns en butik för sakletare. Och här fanns det grejer! Påminner om en knökfull butik i Nykvarn, men denna är ca 60 mil närmre... :)


Jag tycker att det är svårt att plocka ut enstaka saker att ta med hem när allt känns så genomtänkt och komplett. Men hade det inte stått så många nollor på lapptäcket nedan, så hade gästsängen redan varit bäddad med det!


Vi stannade snabbt också vid Trollenäs slott för att gå på toa... Bra att ha koll på var de offentliga toaletterna finns... 



Vi for vidare söderut, till andra sidan motorvägen. Det kommer kanske rapport om det en annan dag eftersom jag inte orkat fixa de bilderna än.  


Jag går nämligen en Photoshopkurs på nätet och lär mig massor av nya tricks! Därför tar alla inlägg mycket längre tid, eftersom jag lägger ner mer tid på att testa olika typer av retuschering på varje bild... Men det är väldigt, väldigt kul! Och tar mycket tid! :)


En annan sak som kommer ta lite tid den närmsta veckan är byte av bloggportal. Jag har haft en idé sen förra sommaren och nu måste jag ta tag i det. Jag har läst en massa kluriga texter om databaser mm, så det blir kanske en genväg nu i början. En av anledningarna till att jag flyttar är att man måste köpa bilder här på sk. gratisbloggandet och nu är min kvot fylld igen.


Så jag återkommer om ett par dagar med en ny adress, för nu vill jag inte ge upp igen! :)


Vill du veta var jag tar vägen?


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards