Direktlänk till inlägg 16 oktober 2007

Bubbelkork i taket och bubbel i magen!

Av Maximilia - 16 oktober 2007 20:33

Ibland finns det inte ord. Inga ord som kan beskriva lättnaden som infinner sig i våra liv just nu. Vi ska flytta söderut. Vi behöver inte själva besluta oss för att ge upp huset och se det som ett misslyckande. Vi är inte färdiga med allt vi ville göra, men det spelar ingen roll längre. Vi är ju inte på väg från något, vi är på väg till! Till en behagligare framtid med bekvämare boende. Bekväma människor bör ju trots allt välja ett bekvämt boende.


Fast om vi själva inte har tagit beslutet, vem har då gjort det? Ja, kanske ödet? Kanske befann vi oss plötsligt på rätt plats? Bägge två.

 

I dag firar vi att det ibland kan löna sig att köra ner huvudet och kämpa på. Plötsligt är det MIN tur! VÅR tur. I dag händer det, läste jag på någon blogg. I dag hände det. I dag var inte jag den som fick höra "alltså, det var såååå svårt att välja mellan er, ni är sååå lika, men det är säkert lätt för dig att hitta ett annat jobb..." I stället fick jag höra "vi kommer att sammarbeta så bra i vårt team, du har helt rätt bakgrund och kompetens, välkommen hit!"  Jag var tvungen till att sätta mig ner. När kommer ", men..."?? Men men kom inte. Det var min tur idag!! Det bubblar överallt.


SKÅL!


PS! Någon som vill köpa ett supercharmigt gult trähus från 30-talet i Kristianstad? :)


 
 
Ingen bild

Cillen

17 oktober 2007 10:24

Vadå flytta???Har jag missat nåt nu??? Jag blir alltid sist att veta nåt!!!! Nu får du allt berätta!!!!!
Kram!

 
Anna

Anna

17 oktober 2007 12:58

Jag har sagt det flera gånger. Jag säger det än en gång: STORT GRATTIS!!!
Det var grymt mycket din tur! Ser fram emot länkar på bostäder ni tittar på...

http://hallakulle.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Carro

18 oktober 2007 08:43

Hurra!! Superstort grattis!

 
Kiki

Kiki

18 oktober 2007 13:39

För er som vill se hur det verkligen gick till när vi fick jobben - läs http://hallakulle.bloggagratis.se

Det var alltså inte turen som infann sig, utan Anna/David/Tågstrul!!

http://maximilia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulrika

19 oktober 2007 17:56

Stort grattis till nya jobbet!

 
Mia

Mia

20 oktober 2007 00:50

Nu har jag missat nåt känner jag, vad har hänt, nytt jobb på annan ort eller? I så fall stort grattis!!! kram

http://hemochlycka.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maximilia - 18 juli 2008 20:23

Från början...Min första hemsida skapade jag för över 10 år sedan. Den har funnits i många olika varianter - om Jesper och mig, vårt bröllop, vårt barn och vårt hus. Jag köpte en egen .se-domän och jag tyckte det var kul att lägga upp bilder för att ...

Av Maximilia - 15 juli 2008 01:10

När man har flyttat till en ny kust har man mycket att upptäcka.   En av punkterna på saker-att-göra-inder-sommaren-listan är att besöka byar i närheten, och det har vi gjort idag . I Västra Ströö finns en butik för sakletare. Och här fanns det grej...

Av Maximilia - 14 juli 2008 00:16

Härromdagen såg vi några gubbar på ängen utanför vårt hus som kollade, pekade, pratade och tydligen planerade något. Vi blev något nervösa, eftersom det byggs hejvilt i kommunen. Jesper tvingades ut för att hämta posten och helt apropå ställa en disk...

Av Maximilia - 12 juli 2008 10:47

Vi har fått en ny sambo. Han är praktisk och tillfredställer en hel del av våra behov i gästrummet. Jag trodde aldrig att jag skulle låta honom flytta in i  mitt liv, men nu när jag har honom är jag nöjd. Dessutom var han både lätt och billig.   Bil...

Av Maximilia - 10 juli 2008 23:49

När man är i Köpenhamn kan man alltid följa Ströget ner från tågstationen till Nyhamn. Eller går man kringelikrokar på alla bakgator. Vi gick alla bakgator vi kunde hitta.    Rosodlingar på väggen på bakgatorna, och färgglada byggnader i Nyhamn.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards