Alla inlägg den 7 november 2007

Av Maximilia - 7 november 2007 08:22

Bloggen ligger tyvärr långt nere på min prioriteringslista just nu. Så här ser min vardag ut just nu! För det första har jag ryggskott efter att ha suttit i konstiga ställningar och målat dörrar och lister, AJ! Diklofenak, tack! Därför är listan över grejer vi ska göra innan husförsäljning ännu tyngre. När blir jag ok i ryggen så jag kan pricka av på listan? Men egentligen är det mest många smågrejer. Vi har bokat in släkt och vänner som kommer hjälpa oss med allt från barnpassning till toalettinstallation. Vi har förresten valt att sälja utan mäklare nu. Jag är ju informatör och min man säljare - klart att vi borde kunna sälja ett hus! :) Annonsen kommer säkert här på bloggen inom ett par, tre veckor.


Vi spenderar ganska mycket tid på nätet där vi letar efter villa/radhus. Eftersom vi är öppna för ganska många små samhällen utanför Malmö, så är det inte bara huset i sig som vi letar efter information om utan vi måste ta reda på hur kollektivtrafiken ser hur, hur kommunen verkar fungera, om det finns dagis i närheten osv... Det tar mycket tid! Och sen är det ofta visningar på helgerna - samma helger som vi borde fixa med vårt eget hus. Det kör ihop sig!


Och då hamnar bloggen längre ner på min lista. Och inte ens tisdagstemat fixar jag att uppdatera, trots bra teman. Tisdagar är ju nämligen min TV-kväll med Ugly Betty (tyvärr samtidigt som Äntligen hemma), Desperate housewives (tyvärr samtidigt som House) och Brothers & Sisters. Sen är kl 23 och jag borde sova! Och nu borde jag jobba!


Ha en riktigt bra dag! :)

Bild från http://www.kreativinsikt.se/

Foto: Stig Kälvelid

Ovido - Quiz & Flashcards