Alla inlägg den 4 juli 2008

Av Maximilia - 4 juli 2008 23:37


Från min kära vän Hallakulle. Att vi uppskattar varandras bloggar är kanske ingen surprise - så långt borta, men ändå så nära.


Man ska så klart nämna bloggar som förgyller min dag. De som jag alltid kollar, förutom Hallakulle, är:



Malins dubbelliv - en jobbarkompis som har visat sig ha en underbar förmåga att locka läsaren tillbaka. Uppdaterar ofta flera gånger om dan, så man måste kolla ofta för att hänga med i svängarna. Dessutom har jag vunnit två (av två möjliga) tävlingar.


Svengland - en gammal kompis från gymnasiet som stannade i London efter au-pair-året. Enkelt sätt att hålla koll på vad som händer i hennes liv, som är väldigt olikt mitt (som åkte hem).


Sebban & jag - en jobbarkompis som bloggar om sitt liv med sin son som har ett dolt handikapp - autism. Reflektioner som får en att tänka efter.


Woopsie Daisy - okänd tjej, men underbara inspirerande foton.


Vita villa vila - okänd tjej, men underbara inspirerande foton.


Jag har samlat en del blogglänkar här till höger och har ett 70-tal bloggar som jag har samlat på Netvibes, där man ser när de blivit uppdaterade. Jag läser så klart inte alla inlägg (just nu 717 olästa), men skummar snabbt ämnet... Tidigare läste jag många bloggar om vit inredning och sk inspirationsbloggar som snodde bilder från tidningar mm, men det tröttnar man ganska snabbt på. Tacka vet jag personliga bloggar, oavsett om de fokuserar på vackra ord, berättelser eller bilder.


Min blogg vill jag ska vara ytlig, men personlig. Fokus på bilder snarare än ord, eftersom jag använder många ord på jobbet...  


Nästan så att jag är lite irriterad på de vänner som inte bloggar - ska man behöva maila dem, eller?!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards