Direktlänk till inlägg 16 juli 2007

Bästa början på semestern!

Av Maximilia - 16 juli 2007 23:45

Första semesterdagen är strax avslutad. Och jösses vilken smakstart! Eller...


Vaknade vid 7 av att dottern spelade och slamrade med hjälp av nya leksaker hon fick av sin mormor i helgen, grrrrr.... Min goe man lät mig somna om och jag blev väckt igen kl 11 (!!!) av min dotter som kom uppkrypandes för trappan och meddelade att det var dags att stiga upp! "Mamman!!"


Vinglade ner för trappan och ser till min stora förtjusning att min man börjat med det värsta projektet vi har i sommar - måla fönster! Han var i full gång med att skrapa, olja & måla! Heja Jesper!!! Jag blev bums på gott humör och gav glatt lilltjejen lunch. Hon var så trött att hon somnade i sin stol, så ut med henne i vagnen!


Hann städa undan lite och köpa glass & frukt innan dagens gäster kom. Man klarar ju inte av första semesterdagen utan lite sällskap av en toppen-kollega! Så härligt att umgås och fika länge utan någon press på att gå tillbaka till sitt rum... :)


När de hade åkt tillbaka till Blekinge byggde Maxan och jag en koja på gräsmattan. Hur kul är en koja av filtar, matta & kuddar? Jättekul & sååå mysigt, mamma!!! Grillade kyckling (pip, pip, pip) och duktiga ungen åt som aldrig förr! T.o.m såååås!


Alltså, en riktig smakstart av semestern... Glömde kanske nämna att det är ju sommar nu, så skönt! Snacka om att pricka in sin semester klockrent - iaf hittills... :) Nu är det bara elaka hostan som ska försvinna och rösten komma tillbaka!


Glömde ju att kommentera bilderna... Bilden till vänster - ser den märklig ut? Stegen ligger på golvet och fönsterna svävar i luften? Kunde inte låta bli att vända på den. I verkligheten hänger stegen vågrätt på väggen i garaget och fönsterna ligger på ett bord... Och var ju tvungen till att göra extra vita ramar runt - det är ju vitaste vitt som gäller idag! :)


 
 
Anna

Anna

17 juli 2007 13:15

Håll tummarna för att solen stannar kvar tills jag får semester på fredag!

http://hallakulle.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cecilia

17 juli 2007 21:11

Vad duktig han är Jesper!!!! Kan du låna ut honom, för våra fönster behöver också målas???? :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maximilia - 18 juli 2008 20:23

Från början...Min första hemsida skapade jag för över 10 år sedan. Den har funnits i många olika varianter - om Jesper och mig, vårt bröllop, vårt barn och vårt hus. Jag köpte en egen .se-domän och jag tyckte det var kul att lägga upp bilder för att ...

Av Maximilia - 15 juli 2008 01:10

När man har flyttat till en ny kust har man mycket att upptäcka.   En av punkterna på saker-att-göra-inder-sommaren-listan är att besöka byar i närheten, och det har vi gjort idag . I Västra Ströö finns en butik för sakletare. Och här fanns det grej...

Av Maximilia - 14 juli 2008 00:16

Härromdagen såg vi några gubbar på ängen utanför vårt hus som kollade, pekade, pratade och tydligen planerade något. Vi blev något nervösa, eftersom det byggs hejvilt i kommunen. Jesper tvingades ut för att hämta posten och helt apropå ställa en disk...

Av Maximilia - 12 juli 2008 10:47

Vi har fått en ny sambo. Han är praktisk och tillfredställer en hel del av våra behov i gästrummet. Jag trodde aldrig att jag skulle låta honom flytta in i  mitt liv, men nu när jag har honom är jag nöjd. Dessutom var han både lätt och billig.   Bil...

Av Maximilia - 10 juli 2008 23:49

När man är i Köpenhamn kan man alltid följa Ströget ner från tågstationen till Nyhamn. Eller går man kringelikrokar på alla bakgator. Vi gick alla bakgator vi kunde hitta.    Rosodlingar på väggen på bakgatorna, och färgglada byggnader i Nyhamn.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards