Alla inlägg den 24 augusti 2007

Av Maximilia - 24 augusti 2007 22:55

I kväll har Maximilia och jag varit hos våra vänner på tacos/fredagsmys. Eller som Kalle (5 år) sa "snacks och snack". :) Det är alltid så himla trevligt att åka till dem, nu har vi varit där så mycket att vi känner oss som hemma! Maximilia tjatar om sin idol Anna, men har nog börjat få upp ögonen för jämnåriga Karin också. Det är så härligt att vara där, och nyttig omväxling för ett "stackars ensambarn" med stoj, stim och att träffa andra barn som inte alltid får som de vill... :) Alltså, jag menar att vår dotter får oftast som hon vill. Vi är inte direkt principfasta i vår familj. Så vi måste bli bättre på att sätta gränser och följa dem, och försöka få henne att förstå hur livet funkar!...


Trots att vi var där i fyra timmar, så känns det aldrig som om vi hinner snacka (och snacksa) klart! Visst, vi blir ju avbrutna av fyra barn hela tiden, men ändå! Det är så härligt med vänner som man inte kan få nog av, eller hur?!? :)


Och gulligt att Maximilia blev helt fnissig när Kalle pussade henne när vi skulle åka hem. På munnen! Tsss... Och kinden... :)


Av Maximilia - 24 augusti 2007 22:51

Är helt såld på dessa små söta berlocker till mitt Pandora armband, som jag fått av mamma. Vill ha fler! Men får man en varje födelsedag, så är det ju fullt om si sådär 10- 15 år... :)


Bilderna på alla berlockerna kommer från www.pandora.dk

Av Maximilia - 24 augusti 2007 22:49

Av Maximilia - 24 augusti 2007 14:31

Var tvungen till att testa denna transformer - tycker sånt är så roligt! Jag gjorde transformationen på min presentationsbild, därför är de smått rosa... :)

Bebisbilden är ganska lik min dotter och bilden bredvid är jag som maskuliniserad! Men, det är ju min storebror! :) Likt tycker jag iaf! Testa det här!

Ovido - Quiz & Flashcards