Alla inlägg den 31 augusti 2007

Av Maximilia - 31 augusti 2007 10:13

Jag har blivit uppmanad/utmanad av Anna att skriva om mina vanor & ovanor! & de är ju många, man är ju vanemänniska. Men jag antar att det inte handlar om att jag tex borstar tänderna varje dag?


1. På tal om tandborstning - när Jesper har satt på tandkräm på tandborsten och sköjt den, så slår han tandborsten mot tvättställskanten tre gånger. Alltid.


2. Jag är alltid sen till bussen. Även om jag bara har 100 meter till busshållplatsen både när jag åker hemifrån och från jobbet, så är det jobbigt att springa VARJE morgon och VARJE kväll! Bättre kondis får jag inte heller, verkar det som.


3. Jag använder alldeles för ofta utropstecken! Och smileys! :) Och ofta, med extra små kommatecken som stör flytet i läsningen, bisatser... Och tre små punkter... Hjälp!


4. Jag måste få mitt kaffe på morgonen, iaf inom en timme. Det blir många koppar på en dag. Med mjölk.


5. När man har barn upptäcker man nya sidor hos sig själv eftersom hon kopierar. Tydligen så rynkar jag ofta på näsan, och säger "tokigt" & "busigt" :)


6. Jag måste ta handkräm varje kväll innan jag lägger mig. Innan var det Lypsyl också, men jag tror att jag har lyckats vänja mig av med det.


7. Jag kollar min netvibes-lista alldeles för ofta. Där kan jag se om någon av alla de bloggar som jag har lagt upp där har uppdaterats, så slipper man surfa runt. Snabbt, smidigt & beroendeframkallande! Nu kan man få infon till mobilen också, men nån måtta får det ju vara! :)


8. Jag har alltid mobilen och kamera med mig och tar många bilder. Jag filmar ofta små snuttar på tokigheter som Maximilia gör & säger och skickar till farmor. Här kommer några bilder som jag tog med mobilen i somras, visst ser det härligt ut!!! :)




Förresten, jag gillar ju inte själva kedjebrevsgrejen egentligen. Fast detta är ju roligare än de man får på mailen där man blir olycklig resten av livet om man inte skickar vidare till minst 50 personer inom 1 timme.  Så jag uppmanar bara Cillen (min kompis i London) att skriva om sina 8 vanor/ovanor!) :)


  

Ovido - Quiz & Flashcards